9 maj 2012

Luft i lungorna



I går var gården täckt av snö och det var galonisar som gällde när jag och Birk var ute. I morse var det vår och det firade Birk med att spela hockey i bara mässingen ute i leran på gården.

Det där med "vår ute, vår inne - vår i hjärta, vår i sinne" stämmer verkligen. För första gången på flera månader känner jag hur jag kan djupandas och hur det konstanta trycket över bröstet släppt lite grann. Det är fortfarande hysteriskt mycket att göra på jobbet men många bollar börjar ramla ner på rätta stället. Och jag har haft tid att vara mamma, husmor och sambo! I sann Jenny-Ann-anda målas det helvilt här hemma. Jag har tvättat sjumiljoner tvättmaskiner - och sorterat och lagt in i garderoberna på en gång. Och när jag ändå var igång, initierade jag garerobsstädning också. Fick t o m Fredrik att göra en storrensning!


"Vaddå jobbigt att städa garderoben? Vi tycker det är ganska mysigt, vi!"


 Nu fortsätta den inlagna banan med att vara god husmor och mor. Middagsbestyr och sen kanske göra tårta inför stundande 2-årskalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar