5 maj 2012

Byxlös, hemlös och rådlös. Eller. Aprilväder i maj.

20120505-182437.jpg

I morse var jag igång redan innan tuppen hade börjat kraxa upp sig. Stökade på lite, purrade sedan Fredrik och med gemensamma krafter hade vi tömt halva vardagsrummet och målartvättat golvet innan klockan var åtta. En dryg timme senare var första målarvarvet avklarat och, halverst hemlösa, siktade vi sen in oss på en shoppingdag i Piteå-trakten. Ett liiitet bekymmer uppstod när jag insåg att jag hade målat in alla mina kläder, men en djupdykning i tvättkorgen räddade dagen.

Så norrut, på sommardäck, i snöovädret. Till Vägverkets försvar kan jag nu berätta att de satt ut en liten skylt mitt i dyhålet på vägen strax borta för vår väg. Jäkligt High Tech. Få se, är det snart 45 år sen vi skickade första människan till månen..?

Med hjälp av Facebook-tips hamnade vi till slut i Norrfjärden, där vi våldgästade både en loppis och en kär vän. Sen till Dollar Store, där vi inte hittade en enda av de tre saker vi åkte dit för att handla men ändå satte sprätt på en tusenlapp.

Och lagom till när vi kom hem igen fick vi oss nästan inte in på gården p g a snön. M a o en ganska lämplig avslutning på dagen; bara att grotta in sig och andas målarångor resten av dagen. Och titta på Birk som, nyekiperad med mini-foppatofflor och cykelhjälm, tränar sig på att hinna till toan när han är kissnödig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar