27 februari 2012

Upp och ner som en...



...pajjad pizza... Så kändes det i alla fall i går, söndag.

Upp tidigt, tog större delar av familj + god vän med mig till Norsjö för att säsongsdebutera i lk 3. Stod och frös från 10.30 till 16.30 och vad hade jag för det? Inte ett skit. Fella hade tyvärr glömt hjärnan hemma eller nåt, för det var den mest katastrofala uppvisning som gjorts, i alla fall av oss två. Jag valde att bryta mitt i programmet. Tyckte att publiken hade haft tillräckligt roligt.

Lyckligtvis fick Jim ta hem ett förstapris i sin klass så resan var inte helt i onödan. Så här glad var husse och vovve efter sin bedrift:


Direkt efteråt åkte vi och hämtade pengar och överblivna kläder på grannbyns bytardagar. Tyvärr mindre av den förra varan och mer av den andra. Här har man ägnat senaste veckorna åt att plocka ihop, tvätta upp och märka kläder i sinne och så får man några hundringar för besväret. Jävligt dålig timpenning blev det...

Och pizzan då? Ja den förolyckades på vägen hem. Det blev liksom en light-pizza efter att mesta fyllningen hamnat på parkeringen utanför Folkets Hus i Drängsmark.

Såna här dagar får man fokusera på glädjeämnena. Som t ex en liten krabat som, när mamma är nere i tvättstugan, passar på att klä både sig själv och vovvekompisen för att ge sig ut på en liten upptäcktsfärd. Jag hittade kumpanerna ute på bron, minsann. Det blir att låsa ytterdörren hädanefter. Godingar!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar