17 februari 2012

Hjärta, smärta och styrelsearbete

Så har ytterligare en arbetsvecka ramlat förbi, liksom av bara farten. För ovanlighetens skull har jag inte haft någonting inbokat men det innebär ändå inte att det varit lugnt. Tvärt om. Först i dag, fredag, hann jag göra den skrivelse som jag planerat att göra undan redan på måndag. Och jag har ännu inte hunnit börja titta på veckans huvudsakliga strukrurella satsning. Funderar starkt på att stänga av telefonen vissa tider för att få göra undan alla dåliga samveten...

Det privata samvetet har jag dock hunnit boosta med Viktväktarsatsning och träning. En hel del träning. Men det ger inget resultat på vågen tyvärr. Hur mycket väger muskler egentligen?!?! :-(

Sen har jag fått mig en ny roll. En ordföranderoll. Blev invald i styrelsen på hundklubben i onsdags. Hoppas kunna använda mig av erfarenheterna från min andra ordförandepost. Spännande och utvecklande!

Onsdag var ju också Alla Hjärtans Dag. Jag hade köpt lite godis åt alla i familjen och därtill en liten present. De två äldsta fick påfyllning på mobilen och Fredrik ett par byxor som han kan använda sig av vid sin stundande styrketräningskarriär. Eller om han bara vill softa i TV-soffan. Och Isac, den traktorfrälste, fick en bok om traktorer. Han är i full färd att läsa den från pärm till pärm och plöjer sig igenom massiv faktatext om varje traktormodell. Go'unge. I gengäld fick jag ett helt underbart Alla Hjärtans-kort:



Han är så underbart omtänksam, ungen. Sätter alltid sina egna behov sist - även gentemot de vuxna. Jag försöker peppa honom att faktiskt förstå att han är ett barn och att det är vuxnas ansvar att se till att han har det bra.

Jag avslutar dagens inlägg med en hälsning från en liten krabat som inte har några som helst bekymmer med att anse sig vara världens mittpunkt. Men han är charmig ändå. Särskilt när han ikläder sig mammas binda. :-)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar