12 februari 2012

Häst- och hundkraft


I helgen var det dags. Case + Jenny-Ann. Gick väl ungefär som förväntat; jag lyckades förflytta några snöhögar men kanske inte med nån större finess. Fast jag har gett mig tusan på att vi ska bli kompisar, jag och Case, så det får bli några sejourer under vårvintern.


Nån som snabbt blev vän med traktorn var Fella. Girl power!


Lördagen innehöll också ett väl avvägt mått av motion. Eller - om man skulle fråga hundarna - kanske lite väl mycket av den varan. Det blev förvånansvärt mycket tyngre för dem att dra sparken när sparklådan och Birk äntligen kom på.


Birk, å andra sidan, gjorde inte många knop där han låg och gonade sig i flera timmar.


Lördag kväll innehöll också ett stort mått av gonande. Till Birks stora förtjusning bakade storasyrran kaka. Och så tittade vi på - hör och häpna - MELODIFESTIVALEN!!! Vi valde rätt vecka att titta, eftersom en granne (nåja, en som vuxit upp i samma område) gick vidare direkt till final. Och Birk dansade såååå fint till alla låtar. Det kan jag tyvärr inte lägga in i bloggen eftersom han scenkläderna bestod av...just ingenting.

I dag blir det Norsjö och hundträning. Sedan är det dags att göra vår "familjedag" som vi satsar på varje helg då vi har alla barnen. I dag har det blivit Frejas tur att hitta på aktivitet. Det lutar åt styrketräning på gymmet. Nåt säger mig att jag och Freja kommer att bränna mesta kalorierna i våra försök att få Elias och Fredrik att ta träningen på allvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar