4 oktober 2012

Adrenalin-junkie

Det finns bloggare som inte skriver i bloggen för att det inte händer så mycket just nu. Och så finns det de som inte skriver för att det händer lite FÖR mycket. Jag tillhör den sista kategorin.

Just nu lever jag i...inte lugnet före stormen...men säg stormen före orkanen..? Adrenalinpåslaget är precis så där lagom högt så jag har förmår tänja vakentiden lite extra, klarar längre bilresor utan att bli sömnig, känner hur hjärnan processar medan jag sover. Men balansgågen är fin och jag har bestämt mig för att inte tappa mina egtrippar; hund-, gymträning och promenader. Den ambitionen kom i och för sig på skam i går, när jag inte hann på WP-träningen för att jag var i Umeå och jobbade men å andra sidan var det ett riktigt skitväder så hundarna hade nog inte trivts ute ändå. Men alldeles strax blir det en tur förbi Friskis & Svettis innan jobbet.

Så, vad är på gång då? Ja, vissa saker kan jag faktiskt inte berätta om. :-) Men i sånt som är officiellt finns bland annat framtagande av affärsplan och uppbyggnad av en helt ny organisationsstruktur i koncernen, rekrytering av ny personal och nya uppdragstagare, kraftansamling inför en proposition som läggs om någon vecka, kommande besök av riksdagsledamöter, oräkneliga familjehemsutredningar som ska sammanställas, bilinköp till företaget, planering av företagsledarseminarium. Bland annat.

Sen sägs det ju att jag har ett privatliv också. Och där kan jag inte heller berätta precis allt. Men nu är vi i sista rycket inför vintern vilket innebär en stor kraftansamling för att skapa lite ordning och reda. Listor är skrivna och utförda aktiviteter bockas av. Bland dessa t ex att bära ut all betong som låg på källargolvet sedan vi drog in jordvärmen i fjol. Sortera ett 15-tal flyttkartonger med kläder. Köra bort tonvis med skrot. FATTA hur skönt när dåliga samveten som dessa är avklarade!

20 minuter innan veckaren ringer. Det blir en stund framför affärsplanen innan det är dags att väcka resten av familjen. Räknar med en tidig kväll framför TV-soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar