15 april 2012

Var tog våren vägen?

20120415-184408.jpg

Vädret har fortsatt att spela mig i händerna. Bakis efter en hektiskt jobbvecka, lite ångestfylld inför en kommande och med en del jobb att göra även under helgtid, var det nästan skönt med lördagens rusk och söndagens snö. Det gjorde att jag kunde ägna mig åt lite egenterapi, vilket nästan alltid består sv en målarpensel och lite färg. I helgen var det badrummet uppe som fick sig en duvning. I flera år har jag tänkt samma tanke varenda gång jag duschat; "Jag BORDE måla taket här inne!" Men samtidigt vet jag att jag måste vänta in stundens ingivelse. Och i helgen kom den! Jag och Freja fortsatte att påta på i hennes rum - också precis på mitt vanliga tillvägagångssätt vilket innebär att vi ställer fram ljusstakar och hänger upp gardiner innan ens golvet är målat. Och då var det ju det där nyligen inköpta sminkbordet som kräver att vi gör hål i väggen för att det ska rymmas...

Nåväl. Det var ju dags för familjens gemensamma biobesök också. Det tog en hel del kraft och planering bara att samla ihop ungskocken. Men på söndag eftermiddag lyckades vi. Bara för att konstatera att vi inte hade nån barnvakt åt Birk och filmen vi skulle se hade slutat gå... Känns nästa som att det går troll i våra biobesök. De också.

Nä nu gaska upp sig för denna vecka. Hipp hipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar