9 april 2012

Första mobilbloggen

20120409-211742.jpg


Ibland får man ett Eureka-moment. Jag hade ett sånt för några timmar sen. Det var när jag insåg att det faktiskt går blogga från mobilen. Det går faktiskt t o m lite bättre än via datorn. Och så hittade jag dessutom en trevlig fotoredigeringsapp också (därav bilderna ovan). Nu räckte det ju inte bara att få en aha-upplevelse utan man ska ju dessutom få helvetesmaskinen att göra som man vill också. Och det tog ju ett par timmar. Och kanske en och annan svordom. Men om ni nu kan läsa detta inlägg så fick jag allt att fungera till slut!

I går var det inte så mycket som fungerade som vi tänkt oss... Med gemensamma krafter försökte jag och Fredrik snickra ihop lite taklister. Det gick väl inte så där himla bra. Därför åkte vassa kniven fram. Och det ville sig inte bättre än att den hamnade i mitt lår. Tokigt.

Fredrik tog kommandot och skulle skjutsa mig - mot min vilja - till akuten. Så långt allt väl. Men så tyckte vi att vi skulle provköra vännens bil. Dåligt val. Det tog oss ungefär en och en halv timme att ta oss till stan - och då blev vi bogserade sista biten. Man kan väl säga som då att det var tur att det inte var kroppspulsådern jag hade punkterat...

Nu ska jag trycka på publicera-knappen och se om det här funkar. Om det inte var så att jag hade spackel fulla fingrarna så att jag knappt klarar av att träffa de små bokstäverna på mobilen, så skulle jag hålla en tumme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar