28 april 2012

Utskälld och ömmuttad...

20120428-112043.jpg

...men ganska nöjd ändå!

Lördagen tillbringas, i vanlig ordning, med familjen i förskingring. Elias ingrottad med flickvännen på rummet. Freja i fjällen med kompis. Isac hos pappa. Och Fredrik leker med traktorer tillsammans med andra stora pojkar. Så som vanligt är det jag, Birk och hundarna som ska göra nåt vettigt av den här dagen. Och det är ju inte svårt när man vaknar upp i strålande solsken.

Jag råkade nämna för Birk att vi kanske skulle ta en cykeltur och efter det var det bara att skynda på med frukostbestyr och påklädning innan ungen sprack av förväntan. Redan strax efter nio påbörjade vi en lång och härlig tur som innefattade hundarnas första dopp och en hel del utskällningar från ouppfostrade hundar. Mina jyckar var bara sååå lyckliga av att få springa av sig vinterdammet så de skötte sig exemplariskt trots utfall från både små och stora hundar.

Som vanligt hann Birk somna i barnsadeln (och som vanligt fick jag lov att knyta upp hans huvud med ett koppel) så jag monterade bara loss honom och nu sover han lugnt vidare i barnvagnen. Hundarna och jag njuter i solen ute på bron. Jag har gjort ett aktivt val - inget jobb förrän solen gått ner i dag! Ska försöka träna på att gå ner i varv för att se om jag kan börja djupandas och få bort klumpen i bröstet. Man behöver ju inte göra ingenting - man kan ju göra annat!

Om det underbara vädret håller i sig i morgon blir det ytterligare en lisa för själen i form av en dagstripp till Paradiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar