5 december 2012

Trägen vinner

Kommer ni ihåg det här inlägget där jag noterade det fantastiska med att få sig tillsänt hela NIO pelletsar i ett finurligt litet plaströr? Samtidigt var jag ju lite fundersam på genomslagskraften i en sån marknadsföringsmanöver...

Nu ska ni få höra. I går väntade ytterligare en överraskning när jag kom hem från jobbet!


Det är ju helt OTROLIGT! Inte nog med att den underfundiga marknadsföraren hittat en ny påhittig text på röret - nu fick vi dessutom hela FJORTON (14) pelletsar!!!! 23 pelletsar allt som allt. Fatta - några års försändelser till och vi kan med hjälp av lite tändvätska och en pappersbit till och med göra upp en liten brasa i kaminen.

Och inte är det utan att jag börjar fundera på om den där jordvärmen är så bra egentligen. Varför njuta i stillhet av jämn och säker värme när man kan tillbringa sin fritid med att bära pelletssäckar och sota pannor, liksom...

Nu var det ju inte bara plaströr och pressat sågspån som förgyllde min dag i går. Jag hade dessutom nöjet att få lite struktur i jobbet (det där jag efterfrågade här om dagen) och kunde dessutom ringa tre personer och erbjuda dem anställning. Nu hoppas vi bara att allt löser sig så att de finns tillgängliga för oss så snart som möjligt. Vi går en spännande vår till mötes!

I dag väntar ett hårt träningspass så att jag med någorlunda gott samvete kan äta julbord både på fredag och på söndag. Och så ska jag hämta ut en ny företagsbil - tänk att fröken Larsson ska få skjutsa arslet i nåt som inte är fallfärdigt. De' ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar