23 december 2012

Skräp i granen

Varje jul ger jag mig på att tillverka lite egna julklappar. Jag brukar väl inte få några stående ovationer för mitt tilltag, men en liten egoboost för den förtvinade husmoders-nerven blir det i alla fall.

I år fick jag ett litet uppslag på hur man kan göra glim och glans till granen av utrancherade glödlampor. Det fick bli käre bror och hans familj som förärades dem. Riktigt, riktigt enkelt och, i mitt tycke, faktiskt lite fina också. Eller hur?



 


Så här i efterhand hade jag gärna behållit kulorna och helst också gjort ungefär sjutusen till, så jag på nåt sätt hade kunnat rädda det som räddas kunde av spektaklet som Fredrik bar hem (och dessutom spenderade en smärre förmögenhet på). Nu valde jag istället att kapitulera totalt och ge honom allt ansvar för granen. Den blev...annorlunda...




För att inte deppa ihop totalt över bristen på romantik och julstämning här hemma, blickar vi nu framåt. Vi fick en rejäl skjuts i den riktningen nu i eftermiddag, när barnen fick en julklapp i förväg. En tvåveckors semester i Egypten för familjen. Så. Himla. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar