8 januari 2012

Första...

...inlägget i år och det är redan 8 januari! Men jag tycker faktiskt att jag har lite att skylla på.

I vanlig ordning har det blivit mer jobb än önskvärt eftersom jag förutom ordinarie verksamhetsåtaganden (som av nån anledning klumpat ihop sig ordentligt) har gått in och tagit ansvaret för några familjehemsplaceringar. Men det varma mottagandet hos uppdragstagarna har gjort det lite lättare och några dagars vila under trettondagshelgen hägrade ju också.

Birk har också hunnit göra debut på akutmottagningen. Utifrån genetsikt påbrå och hans eget beteende kan man ju tänka sig att det lär bli några fler turer framöver... Denna gång var det en störtdykning rakti in i en väggkontakt som utgjorde anledningen. En liten men naggande god anledning. Jag tyckte inte att vi skulle bemöda oss om att åka iväg men Fredrik - ni vet han som ramlar sex meter ner i ett betonggolv och får dubbla armbrott men ändå vägrar stanna kvar på lasarettet - propsade på att älskade sonen inte skulle behöva besväras med nån skönhetsdefekt. Han och Birk fick dock komma hem utan åtgärd men en glass rikare efter en stund.

På tal om ärrbildningar har Elias fått försäkringspengarna för sina ärr efter EPA-olyckan för drygt ett år sen. Nu står en fin skoter och väntar på att husse ska ta skoterförarbeviset så att lillhusse kan rasta ordentligt.

Innan helgen hann Fredrik och Birk göra debut på dagis. Första inskolningsdagen. Usch, känns vemodigt men samtidigt väldigt välbehövligt eftersom vintern har blivit mycket mer arbetsintensiv än vi någonsin hade kunnat tänka oss. Och Birk lär det inte gå någon nöd på - det blir väl snarare fröknarna som får det svettigt framöver! :-)

Så var det dags för en av årets höjdpunkter - bara en vecka in på 2012. På onsdag till lördag kväll var det bara hund som gällde! Efterlängtad kurs med Tina Fridh som jag - aka Tinas manager - styrt upp i Skellefteå och i Norsjö. Sammanlagt var vi 27 pers som deltog i ett - tre träningspass och föreläsningar var. Jag fick precis den hjälp jag hade hoppats på; finslipning av treans moment och påbörja inlärning till eliten. I vanlig ordning fick Fella idel lovord och hon var verkligen duktig; hon deltog aktivt vid tre pass och fanns därutöver med hela dagarna som åskådare utan att vara minsta okoncentrerad. Gullhunden. Jag var så fokuserad på att styra upp det praktiska så jag brydde mig aldrig om att fota men jag hoppas kunna återkomma med andras foton så småningom.

Så. En lärorok, intensiv och trevlig helg närmade sin ende i dag. Och vilket bättre sätt att avsluta den än att fylla år? Förutom möjligheten att få delta i kursen och få markservice i form av lagad middag varje dag, hade jag önskat mig en spark som uppmärksam bloggläsare redan noterat att jag fått. Dessutom fick jag en jättebra pannlampa, en sits till mitt sparkfartvidunder, ett flertal skönhetsprodukter och fina blomurnor. Och av mig själv fick jag en helt jobbfri dag. Jag känner pulsen gå igång inför stundande jobbveckor men jag ska verkligen försöka att bara göra...typ...ingenting...resten av kvällen. I morgon blir det inskolning på dagis, en hel del jobb och förhoppningsvis hundpromenad med god vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar