11 januari 2012

Det gör ont när knoppar brister...

Utveckling är bra.


Det är fantastiskt roligt att vi nästan dagligen får nya förfrågningar och påbörjar nya uppdrag. Det är förbluffande att folk tar kontakt med oss i förhoppning om att få jobba i företaget. Det är intressant att fler och fler tar initiativ till att starta upp samarbeten med oss för att själva kunna utveckla sin verksamhet.


Men.


Den där hjärtklappningen som slår direkt jag öppnar upp datorn är inte särskilt skön. Det dåliga samvetet över att underbar personal gör långt mer än vad som någonsin kan förväntas gnager. Och insikten att "att göra-"listan aldrig blir kortare lamslår.


Utveckling är bra.


Det är underbart att se Birk sitta i dagisfrökens knä vid sin andra inskolningsdag på dagis. Det är fascinerande att se hur han försiktigt närmar sig sina nya kompisar. Och det är en lättnad att inse att han är trygg nog att hantera alla förändringar utan minsta oro.


Men.


Det känns panikartat att inse att jag faktiskt inte är helt oumbärlig. Det känns stressande att åter igen vara inne i svängen med hämta/lämna på dagis. Och det gör ont i mammahjärtat att inse att småbarnsdagarna är slut.



Birk sover gott tillsammans med nyfunna kompisar på dagis.


Jag har haft små "här och nu"-tillfällen senaste dagarna. Mindfulness kan jag inte kalla det, eftersom jag knappast har suttit stilla på en kudde och rabblat nåt mantra. Men stunder då jag antingen tagit mig en paus från stressen eller helt enkelt inte haft nåt val. :-) Den gemensamma middagslagning med familjen som jag tvingade igenom för nån månad sen är jätteskön - och jag tror baske mig att övriga tycker det är ok också, för inget tjat behövs för att samla alla vid köksbänkarna. Inskolningen på dagis har krävt både fysisk och mental närvaro - i alla fall fram till i dag då jag blev portad eftersom allt gick så bra. Jag och Isac har två kvällar i rad varit ute på rally-spark-turer med hundarna - den optimala kombinationen av frisk luft, gemenskap och utmaning!



Isac laddad till tänderna inför kommande sparktur.



Efteråt är det viktigt med avslappning och stretching...



 ...med benäget bistånd från lillebror...



...som kör med lite egna metoder (underbare, underbare Ya'ax!)



Och så avslutar man med lite kärlek!


I morgon tidig morgon och mycket jobb men jag ska fortsätta min egosatsning med lite styrketräning mitt på dagen. Utveckling är bra. Ego är min nya utveckling! :-)


Avslutar med lite sedvanlig catwalk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar