22 januari 2012

Det bidde mycket mer än en tummetott...

Visst kommer ni ihåg sagan om Mäster Skräddare som skulle göra en rock av ett tyg men inte ens lyckades få till en tummetott i slutändan? Så är det för mig. Fast precis tvärt om. Jag börjar med tummetottar och i slutändan kan det resultera inte bara i en rock utan en kostym, handskar och mössa också... Två exempel:

1. Jag och Fredrik åker i en sällsynt stund av samförstånd och lättja in till stan. Flanerar mellan hyllorna på Lakkappä och får ögonen på ett tvättställ. Ett litet sådant. Med hel infästningsanordning. Precis ett sånt som vi borde ha på vår lilla toalett istället för det gigantiska, gamla, skabbiga tvättfat som när som helst hotar med att falla ner från väggen. Sagt och gjort; vi gör vårt inköp och Fredrik ger sig med frenesi in i projekt byta tvättställ. Men så lätt ska det ju inte gå. Slangarna till vattnet är för korta. Och kranen för stor. Och vattenlåset passar inte. Och plötsligt blir all den andra inredningen jättesunkig i förhållande till det skinande nya. Så det lilla tummetott-tvättstället resulterar ganska snart i en rock med tillhörande kostym i form av en helrenovering av toaletten inklusive en stundande tripp till IKEA.

2. God vän på hundklubben föreslår en Weight Pull-dag. Kanske kolla om nån annan vill haka på? Vi lägger ut inbjudan på klubbens hemsida och på facebook - och innan vi vet ordet av är vi ett trettiotal personer och minst lika många hundar som tillbringar några hektiska, trevliga, förhoppningsvis också erfarenhetsfyllda, timmar tillsammans. Där blev det inte bara rock och kostym utan vantar och mössa också. Lite bilder hittar ni här.

Jag ska inte klaga. Båda aktiviteterna innehåller ju ett stort mått trevligheter (i alla fall för mig som ser fram emot IKEA-resan, kanske inte lika kul för Fredrik som tillbringade några lördagskvällstimmar med att svära inne på toaletten). Över huvud taget har helgen varit trevlig. Jag inledde med lång promenad och ett ordentligt gympass på fredagen (då Freja tog mig med 5 kg i benpressen), lyckades få in en timmes löpträning på millen på gymmet på lördagen och avslutade med ett Body Combat-pass på söndag kväll. Har gjort tidiga mornar och har därmed hunnit jobba en hel del också. Men hundarna har blivit eftersatta. Och städningen. Och kärleken - jag och Fredrik kämpar vidare med våra vitt skilda dygnsrytmer som gör att vi ses 3 -4 timmar per dygn i sovrummet och då är minst en av oss garanterat halvdöd.

Efter ett par timmars försök att söva Birk (vi har gått i skift) verkar det dock som att Fredrik gjort sin son sällskap hos John Blund. Tror jag ska ansluta, jag också.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar