16 januari 2012

Bara vara

Vederkvickt till kropp och själ! För första gången på jagvetintehurlänge har jag haft en helt obokad helg och det har varit underbart. Serviceinriktad sambo har tagit ansvar för skjutsningar till kompisar, karateträning och skoterförarprov (för Elias, vilket f ö gick bra) och jag har hunnit ta promenad i trevligt sällskap,motionera hundarna, köra två styrketräningspass i trevligt sällskap (Freja har nämligen bestämt sig för att göra uppehåll med ridningen och träna på Friskvårds istället), laga upp och fylla frysen med ett flertal måltider, äta middag med god vän, städa, tvätta, mysa med ungarna - och förstås jobba sammanlagt en halvdag också.

Temat för senaste veckan har dock varit Binke Binkens nyfunna knattekarriär. För ett par dagar sen kickade simultankapaciteten igång och sedan dess har det mestadels sett ut så här http://s1190.photobucket.com/albums/z454/frelisac3/?action=view&current=IMG_2556.mp4 (och hade nu satalänkningen på den här satans jävla metrobloggen fungerat så hade jag gjort en länk på ett mycket bättre sätt men nu får ni hålla till godo med det här) hemma hos oss. Tur att vi har ett "Sicken Blås"-hus så att man kan köra runt, runt, runt...runt...runt...runt...

Förlöst från barrikaderingen ska jag nu bege mig ut på skön promenad med god vän. Fredrik ringde nämligen i morse och sa åt mig att låsa dörren för vår entreprenör för jordvärmen var på väg och han skulle inte få tillträde till vårt hus. Upprinnelsen är att hans underleverantör har stulit grejer av oss för flera tusen kronor. Vi har påtalat detta men karlasloken vi haft att göra med har alternerat mellan att inte alls vilja kännas vid det inträffade (och antyda att det nog är våra egna barn som bestulit oss) och att skylla allt på underleverantören ("Oss emellan är han en oärlig jävel och jag har sett honom använda era grejer" ). Att han själv som huvudentreprenör har nån sorts ansvar har han inte allt kunnat förstå. Näst sista budet var, när Fredrik krävde ersättning för det som stulits, att han skulle komma och hämta allt material som han har kvar här och sedan avsluta jobbet utan utlovad service på jordvärmeanläggningen. Det var då jag blev ombedd att låsa om mig. Nu har visst karln ringt igen och denna gång varit tämligen urskuldande. Sorry, lilla vän - nån månad, ett antal undanflykter och falska anklagelser för sent! Så, gott folk, om ni vill veta vilken husbyggare eller jordvärmeentreprenör ni INTE ska anlita så hör med oss!

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar