2 mars 2013

Tjo vad det var livat i holken i lördags...

Eller så int'... Fröken Larsson ackompanjerades största delen av dagen av två sovande gossar i varierande storlek; den ena utslagen av nån sorts majestätisk könsbunden flunsa, den andra matt efter att knappt ha ätit på ett par veckor. Tredje pojken tillbringade hela dagen under skotern och övriga familjemedlemmar var på annan ort. Så det blev, i vanlig ordning, jobb och nonsenssurfning i eget majestät på kvällen. Så där lagom in på småtimmarna kom jag, via Facebook, på att det ju varit Melodifestivalen tidigare på kvällen men ärligt talat tror jag att jag hade mer ut av att sitta och spela "Bubbles" på mobiltelefonen. 
 
Kvällarna i Bodarna tillbringas helst på detta sätt.

Under en av Fredriks få vakenperioder fick jag och grannen oss ut på en liten skidtur - denna gång med var sin hund efter att på fredag eftermiddag med nöd och näppe överlevt kaoset med att försöka hålla sig på fötter...skidor...med sammanlagt fyra draghundar på isigt underlag. Det är tur att vi bor ute i obygden - grannarna behöver varken höra eller se oss! Vi siktar på en likadan manöver i dag och då hoppas jag nästan på en liten lagom vurpa så att upphakningen i mitt skulderblad, som jag drog på mig vid ikullåkningen i stugan för en vecka sen, ska släppa.
 
 På lördagen byttes sol och vårkänslor byttes snöyra och kyla.

 Så himla onödigt.
 
Nu ser jag till min glädje att Lilleman sitter och äter överblivna ostkrokar. Tro't eller ej, men det värmer i mammahjärtat efter att han knappt ätit 3 - 4 matskedar gröt om dan sista veckorna. Det firar jag med lite jobb och sen blir det att ge sig ut i garaget och leta fram hela skidstavar...



 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar