10 mars 2013

Underbart är kort!

Träning ger färdighet - och mersmak! En helg i Paradiset, kort men helt arbetsfri, med hela familjen samlad och strålande väder. Kan det bli bättre? Jo just det, vi köpte oss en välbehövd skoter också. En jättefin. Blå. Det är väl ungefär så långt min skoterexpertis sträcker sig. :-)
 
Tidig morgon fick jag mina egotrippar i form av skidturer med hundarna.
 
Paradiset 07.30 lördag morgon.
 
Sen åtföljdes det av fler turer, till fots, på skidor, på skotrar, med pulka. I vanlig ordning kanske inte enligt gängse normer, vilket innebar en hel del vurpor, hysteriska skrik, skratt och "tonårsskäms"...
 
 Birk, Freja och vovvarna under en av de mer lugna turerna...
 
...som bland annat tog oss runt den nya promenadslingan.
 
Mer hysteriskt var det när vi kombinerade hundar och skotrar - särskilt när jag och
pappa dessutom hade för avsikt att hålla oss upprätta på skidor, spända efter hundarna...

Behöver jag säga att kvällarna var ganska lugna tillställningar?
 
Lugn och utvilad inför kommande arbetsvecka. Fredrik, den stackar'n, är ganska matt i lacken just nu. Han har varit uppe hela natten och donat med min nya dator som (självklart eftersom det är jag som äger den) har skaffat sig en liten bugg som slår ut både det ena och det andra... Nu är rollerna ombytta - datorn är igång men Fredrik är utslagen. Själv suktar jag faktiskt efter en liten skidtur i solen. Vanans makt är stor!
 
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar