3 februari 2013

Mer sten och hackor åt det egyptiska folket!


Inget får en att kvickna till en söndag morgon så som att bråka med funktionerna på en hemsida! Det är till och med mer vederkvickande än att sammanställa en presentation om personuppgiftslagen, vilket var vad jag ägnade lördagmorgonen åt.

Och skulle inte administrativt skitgöra få en på fötter, så får vi just nu lite så där lagom puls av händelseutvecklingen i Egypten. För viss har ni hört att "Det blir inte alltid som man tänkt sig" är vårt debit? Som t ex att SAS, efter 66 år i branschen, kommer på att de nog ska ta och gå i konkurs JUST när vi bokat vår transferresa till Arlanda. Eller att egyptierna, efter att ha byggt pyramider, ridit på kameler och skrivit hieroglyfer i några tusen år JUST NU, när vi äntligen börjar tro att vår dröm om en efterlängtad och välbehövd familjesemester ska kunna slå in, får för sig att börja tjafsa med varandra.

Jag kanske får decimera mina globetrotterambitioner till att omfatta ett intensivt flängande via flyg, tåg, bil och buss i syfte att hinna jobba i så många städer som möjligt på så kort tid som möjligt. Jag gjorde ett allvarligt försök i veckan, då onsdagen började 04.00 på morgonen med en resa till Stockholm, jobb där fram till 21.10 då jag och en kollega flög till Sundsvall och sedan jobbade fram till dygnets sista skälvande minuter. En liten svimningsattack på morgonsidan inledde en intensiv dag med mer jobb, ett snabbt besök på IKEA, markbundna transporter till Umeå där jag klev av tåget vid 21 och sedan ägnade en timme åt att vimsa runt och inte hitta hotellet - notera att jag varit på IKEA och alltså hade en hel del barlast. Jobb till efter midnatt, sedan skippade jag svimningarna och vaknade lagom till frukost och iväg på jobb igen. Fyra olika möten hann jag beta av innan jag klev på bussen och jobbade intensivt ända hem till Skellefteå där jag till slut landade 17.20, två och ett halvt dygn och 44 arbetstimmar senare.

Nu kan det ju låta som att jag beklagar mig och det gör jag väl till viss del - över en eventuell inställd semesterresa. Men vad gäller intensivt jobb, så finns det väl inget bättre än att det faktiskt händer nåt om man ändå ska jobba? Och tiden går ju fort när man har roligt.

I går tog vi en paus från alla måsten och åkte till Leos Lekland med Birk, mormor och morfar. Och i dag blir det nog en lång och kall promenad i soligt vinterväder innan telefonmötet i afton. Ska bara surfa in på UD:s hemsida först...
,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar