6 januari 2013

Nytt år - nya tag

Det sägs ju att så som man slutar året, så kommer året att bli. Men hur säger man om det sätt man börjar det nya året på - borde det inte på nåt sätt slå an tonen för resten av månaderna? Det tycker i alla fall jag, eftersom jag under första veckan har gjort en del debuter som i det stora hela varit riktigt lyckosamma. Jag har också - hör och häpna - haft utrymme för att ta det lite lugnt också.
                                
En del promenader och strapatser har det blivit, bl a fick jag för mig att "ta en genväg" på en av våra turer vilket resulterade i 500 meters plumsande i halvmeterdjup klibbsnö med Birk i pulkan och kätting efter hundarna. Men det verkar inte ha avskräckt Lilleman, som nån eller några gånger varje dag förbereder sig för "tomenad".
 
I mitten av veckan hade jag styrt upp en upptaktsdag för gamla och nya personalen. Jag fattade inte förrän ganska sent i planeringen att det är lögn att arrangera konferenser under mellandagarna. Efter idogt letande efter alternativ hamnade vi på Scandic Hotell i Skellefteå och på isladan för lite curling-aktiviteter. Och det behövde vi inte ångra! Riktigt, riktigt trevligt - och vilken fantastisk arbetsgrupp jag har lyckats få ihop!
 
Stilstudie av fröken Larsson.
Lite suddigt, men vi hade fullt sjå
med att hålla oss på benen.
 
Sen vad det dags för nästa nymodighet - att prova vara "lattemorsa"! Jag och god vän träffades för en lunch på stan, helt utan ungar, karlar och tidspress (dock utan latte). Underligt men det skulle gott och väl kunna bli en vana!
 
Sen var det dags att famna alla tekniska nymodigheter. Jag bestämde mig för att gå "all in", vilket innebar att bekanta sig med ett nytt operativsystem och tillbringa en hel dag med att surfa runt efter lösningar på nedladdningsproblem. Utav bara farten fixade jag dessutom lite nya funktioner på mobilen också. Värsta hackern och det nästan helt utan svordomar!
 
I går samlade vi ihop delar av familjen och åkte till bowlinghallen. Trots varierande resultat hade vi en trevlig timme och jag tror minsann att unge herr Larsson slog vissa av de vuxna i sällskapet.
 

Jaha. Nu tycker man förstås att jag skulle ha gjort nog med debuter under årets första dagar. Men jag lyckades faktiskt klämma in en liten joggingtur också. I 15-gradig kyla var det kanske inte det optimala valet för bronkerna men samvetet mådde gott. Därmed inte sagt att det kommer att bli nån vana.

I morgon drar så vardagen igång på riktigt igen. Lite trist men ändå tryggt på nåt sätt. Tror jag inleder veckan med en riktigt lång och vilsam natt. Sov gott!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar