9 januari 2013

Ett år äldre

Jaha. Ett år närmare graven. Och officiellt nu halvtid, eftersom svenska kvinnor statistiskt blir 84 år i genomsnitt. Så nu borde det vara utförsbacke resten av vägen. :-)

Jag är ju inte särskilt bra på att fylla år. Jag glömde t e x bort min egen 40-årsdag och bokade upp mig på hundkurs hela den helgen. Men i år blev jag firad två gånger av fina familjen  (för att inte tala om alla gratulationer via Facebook - TACK!). Bland annat fick jag en elektrisk värmefilt som faktiskt kommit väl till pass när jag stiger upp tidig morgon och kryper upp i mitt soffhörn för att jobba ett par timmar innan Birk vaknar. En promenad med god vän och ett egopass med skivstången satte extra knorr på bemärkelsedagen. Skönt att komma igång med gruppträning igen - nu börjar jag bli less på att trava fram på löpbandet i gymmet utan att komma någonstans.

På tal om att inte komma någonstans så körde jag fast vid installationen av skrivaren i nya datorn i går. Det osade hett ett tag. Men efter att ha fått påhälsning på kontoret av Birk och hans BFF Ya'ax, kändes livet lite enklare. "Ya'ax lejon!" sa en stolt Birk. Ya'ax sa ingenting, men han viftade glatt på svansen. Underbart att se tilliten dem emellan - Ya'ax hade inga problem med att bli ledd i halsbandet av Birk genom hela övervåningen trots att han inte såg ett enda dugg.


Freja blev också utsatt för Birks tilltag i går kväll. Föga förvånande hade nyfiken unge smitit in i Frejas rum och smetat med hennes sminkgrejer, så han fick en väska med utsorterad make up av Freja. Lyckan var total! En blivande make up-artist i vardande?!?!


Nej, nu är det färdigsvamlat för i dag. Nu dags att gräva ner sig i upphandlingsdokument och återrapporteringar. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar