2 december 2011

Julefrid

Egentligen skulle jag fortfarande  ligga kvar i sängvärmen. Egentligen skulle jag snart stiga upp för att ta mig en varm dusch och sedan göra mig riktigt fin. Egentligen skulle mormor och morfar komma på morgonsidan för att ta hand om barnen. Egentligen skulle jag och Fredrik åka till Luleå. Egentligen skulle jag äta trevligt julbord med 50-talet engagerade uppdragstagare. Egentligen skulle jag och Fredrik sedan checka in på hotell i Luleå för en relationsbefrämjande hotellweekend. Egentligen skulle vi ta sovmorgon, äta hotellfrukost och sedan ha en mysig julklappsshoppingdag innan vi åkte hem igen.

Egentligen.

Men nu sitter jag här framför datorn. Klockan är 06.00 och jag har jobbat ett par timmar. Ett par timmar utan dåligt samvete för att jag alltid sitter framför datorn och jobbar. Ett par timmar ostörd, utan hyperaktiv bebis som ska tas om hand på dagtid när jag är själv hemma. Utan den strida strömmen av telefonsamtal som ska besvaras. Utan krav på att laga mat, städa, tvätta kläder, rasta hundar. Utan krav på att fatta en massa beslut om saker som jag ändå inte hinner/orkar/kan sätta mig in i. Och utan att höra de ständiga påminnelserna om att jag inte räcker till.

Blir visst ingen barnvakt och inte heller någon romantisk hotellweekend.

Får hoppas att julbordet smakar bra.

1 kommentar:

  1. Men Va!!! Vad har hänt. Hoppas att ni kan få er weekend någon annan gång. Jag kanske ska börja lära känna Birk lite mer så kan jag sitta barnvakt för det är du värd. Kram bettan

    SvaraRadera