25 mars 2012

Tid till eftertanke

Så gick det nån vecka igen. Men denna gång har det varit ett aktivt val att inte blogga. Jag har censurerat mig själv. Fredrik tycker nämligen att jag alltid har en negativ ton i mina blogginlägg och eftersom sista perioden känts lite pissig så har jag legat lågt med ordbajseriet.

Men den gångna veckan gav lite tid till eftertanke och jag insåg att det som kändes mest frustrerande, stressande och deprimerande faktiskt var fösöken att INTE vara deppig. Att hela tiden framstå som klämkäck och positiv. Att i varje läge se ljust på tillvaron och förminska varje bekymmer. Så jag BESTÄMDE mig för att faktiskt må lite dåligt. Jag BESTÄMDE mig för att släppa alla dåliga samveten över utebliven träning, försummade hundar, dålig kosthållning, bortprioriterad städning, småkonflikter hemmavid... Och se - det hjälpte! Nu känns det redan ganska mycket bättre och framför allt har jag fått tillbaka orken. Vilket jag använt mig av i kubik under helgen genom att gå upp tidigt, tidigt och ta tag i allt jobb som släpar efter. Det känns t o m lite roligt. Och är nog klokt också, eftersom helvetet bryter lös i dag i form av två tremånaders staffevalpar som ska vara inneboende hos oss ett tag framöver. Jag antar att de kommer att ge mig god anledning att blogga lite mer frekvent framöver...

Helvete nummer två bryter lös i morgon. Då blir Birk av med gipset och kan återgå till att vara överallt och ingenstans igen. Inte för att han har tagit det särskilt lugnt ändå...



Nä nu blir det lite mer jobb... Eller så kanske jag går upp på övervåningen och målar istället. Jag och Freja har gett oss i kast med att renovera hennes blivande rum. Och jag, som i sann snål anda förmmodligen använt varje budgetfärg som går uppbringa, vill nu passa på att ge mina varma rekommendationer till färgen som säljs på Jula. Det färdiga resultatet blir jättebra men (eftersom vi bl a målar typ 20 kvm paneltak) framför allt så droppar den inte och flödar man på lite så räcker det att måla två varv!


Man ska vara glad för det lilla - då blir livet mycket enklare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar