12 september 2013

Livstecken från inlandet

Kanske är det det faktum att jag befinner mig på ett hotellrum i en liten, liten inlandskommun långt hemifrån som gör att jag behöver en "Reality Check". Kanske är det maskinerna ute på gatan som väckte mig och därmed erbjöd ett litet utrymme för bloggande. Eller så är det helt enkelt bara dåligt samvete. Men nu skriver jag i alla fall.

Tror inte jag har tillbringat så lite tid uppkopplad på internet som under senaste veckorna. Livet har liksom kommit emellan. Av olika anledningar har jag också varit ledig när jag är ledig - inte alltid tillbringat dagens första och sista timmar (oavsett om det är vecka eller helg) med att jobba.

På många sätt har livet sin gilla gång och samtidigt har det hänt både det ena och det andra! Jag har fortsatt tränat min gräsänka-ådra och tycker faktiskt att jag klarar det riktigt bra. Jag jobbar på rutinerna, som jag vet är så bra men samtidigt så tråkiga. Skolstarten har förstås hjälpt till men jag har ännu en bit kvar till dagliga morgonpromenader och styrketräning. Istället har jag gymnastiserat genom att renovera kök - förra helgen passade jag på medan Fredrik var borta. Målade tak och boasering, tapetserade om och lade nytt golv. I sann Jenny-Ann-anda, tog jag förstås för säkerhets skull till lite för lite när jag köpte golvet, så det är inte riktigt klart än. Återkommer med bildbevis när det är det!

Mitt i en sönderstressa och neurotisk dag för stora delar av familjen, kom Isac in och deklarerade stolt att lillebror kunde cykla, minsann! Och som han cyklade! Knappt 3,5 år gammal - springcyklar "is the Shit" när det gäller att utveckla balansen. En filmsnutt finns på Facebook men jag är inte kvinna nog att få över den till bloggen.

Störst av allt är ändå att vi har fått oss en liten killkusin. En liten Seth. Inte utan att man blir sugen...

Nä, nu bankar verkligheten på min dörr i form av en ambitiös kollega. Nu ska vi ut och rädda socialsekreterare! Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar