21 augusti 2013

Slut

VIPS så var den slut. Knappt nio veckors valptid fylld av skratt, kissfläckar, bus, söndertuggade dockor, gos och en del ofrivilliga tramp i hundbajs. Bara glädje med andra ord!

Lilla Snöa fick flytta redan i samband med sin veterinärbesiktning i slutet av förra veckan. Hon har det jättebra i sin nya familj. I dag var det dags att leverera hennes fem syskon till nya ägarna, som kommer från Norge men skulle möta upp på Arlanda.

Jag tyckte faktiskt att jag låg ovanligt väl ute i tid. Bokade flygbiljetterna för ett par veckor sedan. Ringde för ungefär en vecka sedan för att få bekräftat att allt var grönt. Och, som av en ingivelse, ringde jag också i går kväll för att VERKLIGEN säkerställa att det var ok för mig och valparna att flyga till Stockholm. Det var det inte. Tokigt nog - !!!! - hade SAS liksom GLÖMT återkoppla till mig att de inte godkände att två vuxna (?!?!) hundar åkte i samma bur. Trevlig kundtjänstrepresentant gjorde allt för att försöka hjälpa mig men i slutänden var det ändå så att jag skulle behöva åka på vinst och förlust till flyget i morse för att se om vi kom med. Garderade med extra bur, väska och en tjänstvillig sambo som följde med ut till flygplatsen ifall det inte skulle gå goda. Men det gjorde det. PUH!

Så nu har jag pussat valpisarna hej då och överlämnat dem i goda händer. Ser fram emot att få följa deras utveckling. Själv konkar jag en jääättestor och en ganska stor hundbur med mig till Finspång (där jag ska ha möte i dagarna två) och hela vägen hem till Skellefteå igen. Det fanns ingen effektförvaring som var stor nog. Men lite jobbigt kanske det ska vara att ha en valpkull också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar