9 juni 2013

Bra, bättre, bäst!

Så är fröken Larsson tillbaka i cyberspace efter ett högst ofrivilligt avbrott. När tid äntligen fanns för att göra ett inlägg, hade Telia problem med masten och lovade åtgärder inom nåt dygn. Efter en dryg halv vecka kontaktade jag dem och fick veta att det liksom var MITT fel att jag inte hade nån uppkoppling - jag borde visst ha förstått att jag ska ringa dem så att de får koppla upp sig på mitt modem och göra en sjujäkla massa återställningar efter ett nätavbrott. Men långhelg och bortavistelser har gjort att jag inte tagit mig an detta förrän i kväll - och minsann, fungerade inte modemet TROTS att dess ytterst imbecille ägarinna inte gjort några åthävor tillsammans med Telias support!
 
Nåväl, både tid och händelser har passerat sedan sist. Plötsligt har vi ytterligare en myndig person i hushållet. Tänk att 18 år kan gå så fort och ändå känns det som att Elias alltid funnits hos mig! Tyvärr är han tämligen ljusskygg så vi har inte någon nämnvärd fotodokumentation från bemärkselsedagen.
 
Fella börjar också närma sig valpning. Bara två veckor kvar. Dock är jag lite fundersam om hur många valpar hon har, eftersom jag tycker hon är ganska slimmad. Kanske bara de tre jag såg på ultraljudet?
 
 
Vila och sol gillar hon, lillmamman.

Jag, Fredrik och småpojkarna tog oss en mikrosemester och åkte ner till svärföräldrarna och deras underbara ställe ute vid havet strax söder om Umeå. Blev lite bortskämda och "bara var" ett dygn.

Snabbt lärde sig Birk att ratta farmors och farfars elbil...
 
 ...även om deras buskar fick lite stryk ibland.
 
Sedan var det full fart hemåt och ompackning inför några dagar i Paradiset. Medan kungligheter och annat märkfärdigt folk åmade och kråmade sig med korteger, fyrverkerier och champagnebubbel, njöt vi av mer jordnära aktiviteter. Tro mig, att se lyckan hos betesutsläppta kossor tar alla påkostade arrangemang när som helst!
 
Eh... Det där blev nog lite fel...
 
Hopp...
 
...och lek!
 
Hoppland! Den bakre kossan lär nog hålla
avstånd till framförvarande i framtiden... ;-)
 
Och det är klart att den där...kossan...som stått och blängt
över båskanten hela vintern måste få sig en känga!
 
Vacker tass...jag menar...klöv!
 
Lyckliga grisar har knorr - lyckliga kossor har det inte!
 
Nåt av det vackraste naturen har skapat!
 
Efter regn kommer solsken! Några rejäla åskskurar senare var pojkarna ordentligt sugna på sol och bad. Då passade det bra att inviga nyaste badleksaken. Någorlunda strukturerat och säkert till en början men ganska snabbt tog storebror ut svängarna och lillebror var inte sen att ta efter.
 
 
 

 


En bra helg slutade än bättre. Och oväntat! Lite löst hade vi sedan tidigare pratat om att vi faktiskt skulle ha haft oss ytterligare ett boende i Paradiset, ett som vi kan nyttja på vintern och vid de tillfällen då vi är så många att vi inte ryms i stugan. Ett litet rykte om att ett torp var till salu nådde våra öron och vi bad om en visning. En halvtimme senare skakade vi hand på affären! Vi har väl aldrig gjort oss kända för att vara särskilt eftertänksamma men ett sånt här tillfälle kunde vi helt enkelt inte låta passera. Priset var så attraktivt att jag inte ens vågar skriva ut det...
 
 
Säljaren annonsbilder. Påbörjad ordentlig renovering
till en kostnad som med råge överstiger köpeskillingen.
 

Och förutom en helt oinredd vind med hur
många möjligheter som helst, finns en fin
uthuslänga och en ordentlig sovstuga.
 
Ja, tänka sig. Så underbart livet kan vara ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar