12 maj 2013

Liten blir stor

Nu har vi ingen liten bäbis här hemma längre. Tre år. Då är man stor. I alla fall om treåringen själv får tycka.
 
Inför bemärkelsedagen hade blivande treåringen framfört tre önskningar. Först ville han ha ett rött paket med gröna hallon i. Sen ändrade han sig till oliver. För att, med viss vånda, till sist tänka att han nog ville ha russin. Vi gav honom en fyrhjuling istället. Jag tror att han tyckte det var ok.

 
Om kalasets framgång mäts i antalet fulla diskmaskiner så var gårdagen en succé. Tror jag är inne på femte omgången nu. Och det är underbart - utan att jag egentligen har märkt det så har vi blivit lite av en storfamilj. Precis så som jag alltid har drömt om. Fastän inte alla närmast sörjande kunde komma, var vi 14 personer (+ en fripassagerare i mosters mage) som firade Birk. Det var en trött gosse som slocknade i storebrors famn på lördag kväll...

Födelsedagstårta med - ve och fasa enligt vissa - zuchini.
Fast den slank då ned ändå.
 
Kristi Himmelfärdshelgen har passerat utan varken vackert väder, stugvistelse eller golvläggning. Vi hade verkligen behövt lite själabefrämjande solsken och annat att fästa tankarna på. Stressen visar sitt fula tryne och jag har fullt sjå att påminna mig om att det finns saker som jag gör som är bra. En kommande tuff vecka med många energislukande möten och gruvesamma besked, två dagars resa och representation parallellt med den vanliga vardagen sätter en liten klump i magen. I vanlig ordning försöker jag skapa förändring och trivsel utanpå när det är svårt inuti. Och i vanlig ordning skapar det frustration hos folk som ska stå ut med mig eftersom de tycker att jag drar igång projekt hela tiden Men det är svårt att sitta overksam när man vaknat vid 4.30-tiden och inser att det är sex timmar kvar innan resten av familjen börjar röra på sig...
 
En 360-graders bild som jag veta att inte alla ser vitsen med men jag tycker de är ganska roliga.
Här blir det förhoppningsvis ett vit/grårutigt golv i klicklinoleum inom kort.
 
 

En ljuskrans i zink för några tior på
Dollarstore får pryda fläktkåpan.
 
Tidig morgon resulterade i några tavlor.
Ska fixa bättre ramar sen.
 
Så. Lagom till att helgen tar slut spricker molntäcket fram och solen visar sig. Ska försöka göra nåt bra av den här dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar