17 november 2012

Sovmorgon

Även om jag legat vaken en god stund, minns jag inte när jag senast fortfarande inte hade stigit upp klockan nio på morgonen! Lite lätta panikkänslor får jag när jag inser var klockan är, men samtidigt är det bara att inse att en hektisk vecka med 18-timmars arbetsdagar som börjat vid 4-snåret på morgonen tär på en stackars åldrande akademikerkropp.

Veckan inleddes med personalmöte då vi fick möjlighet att fira vårt bokslut lite. Utan att vara allt för insatt, förstår jag att vi nått en magisk och formell gräns vad gäller ekonomisk stabilitet och tillväxt.


Tisdag ner till Stockholm för löneutbildning. Jag fick en liten fripassagerare med mig hem på planet också:


Och sen var det anställningsintervjuer för hela slanten. Så till den milda grad att fredagen kändes... konstig och faktiskt lite olustig. Utan att slänga mig vårdslöst med diagnoser, så kan jag faktiskt berätta att jag en gång i tiden var ganska övertygad om att jag hade ADHD (ni som känner mig förstår varför). Men så fick jag möjlighet att göra ett test som slog fast att jag inte tänkte "flerfiligt" som personer med ADHD gör, utan snarare lite för fort. Men under gårdagen levde hjärnan ett helt eget liv. Fastän kroppen gick in på lågvarv. Jag var nog inget vidare sällskap för min omgivning...

I dag hoppas jag på lite mer fysisk och handfast aktivitet istället, så att kroppen får sitt och hjärnan kan vila. Jag hoppas att vi kan lägga sista handen på dörrarna vi installerade förra helgen och sen siktar jag in mig på både hund- ochegen motion. Ya'ax och Fella, de stackarna, har fått nöja sig med att bli utsläppta på gården hela veckan. Förutom i går då, då Ya'ax drog iväg till grannen och slafsade i sig lite utkastade slaktrester från en älg. Jag HOPPAS att det inte blir som i fjol, då han nästan dog av förstoppning efter att ha ätit i sig älgpäls.

Sen BORDE man förstås städa lite i detta bombnedslag också. Det är ju för sjuttsingen advent snart! Inte ett uns julkänsla har jag, fast Birk tar till alla medel för att hitta sina julklappar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar