6 november 2012

Medelåldersdebut


Så här på ålderns höst kan man ju inte förvänta sig allt för mycket spänning och absolut inte särskilt många debuter. Men så kommer tillfället...helt oväntat...ungefär som Gevalias kaffereklam.

I dag har jag för första gången...

...TRUMVIRVEL...

...rakat benen! TADAAAA!!!!

Nu är det ju inte så att jag tillbringat mina vuxna år som en vandrande hårboll (förutom under lågsäsong då det varit "rattmuff på" ibland) utan jag har Veet:at och epilerat och varit nöjd med det. Trägen träning har till och med fått mig att klara av epilering både på bikinilinje och under armarna.

Men så i kväll, i skenet av tidsbrist, lättja och brist på hårborttagningsmedel, sneglade jag på tonårsdotterns rakattiraljer (tack för lånet, Freja). Och vet ni - det var ju hur simpelt som helst!Schvopp, schvopp, schvopp så var smalbenen och vaderna glänsande fina och lena! Det här kan jag nog tänka mig att göra nån fler gång!

Vänliga hälsningar

fröken Larsson, som förutom högmod förmodligen också kommer att drabbas av både varbölder och inåtväxande hårstrån eftersom hon i efterhand förstått att man visst bör preparera med rakgel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar