4 maj 2014

Officiell vår

Nu är den väl officiellt här. Våren. Även om Valborg bjöd på både kyla, hagelskurar och snö så fanns det också utrymme för välbehövlig vila. Den här perioden av året är alltid hektisk och i och med att den i år också innebär slutet på en jobb-era så har dagar, tidiga morgnar och sena kvällar varit fyllda med anställningsintervjuer, långa bilresor, möten, skrivjobb, avslut... Jag vet sedan tidigare att jag kan köra långt och länge på adrenalin, men inget får komma i vägen. En bekants olyckliga och hastiga bortgång kom i vägen nu. Inte en person som jag haft förmånen att få lära känna särskilt väl, men han var vän till mina vänner och hans ödmjuka personlighet var ett naturligt inslag i vårt paradis Kalvträsk. Sånt sätter saker i perspektiv.

Vila ja. Långhelg och sov till efter kl 7 varje morgon. Det säger en hel del. Lyckligtvis hade vi krafttillskott i form av Freja och hennes bästa kompis i stugan. De valde att inte bara tillbringa en utan tre nätter i stugan och därmed fick jag ovärderlig hjälp med hundskötsel. Jag fick därmed sätta tänderna...eller åtminstone händerna...i stugan nere vid sjön som fick sig nytt golv i två av de tre rummen. Alternativ karriär som golvläggare? Tål att tänkas på...

I vanlig ordning innehöll helgen en massa skitsnack, goda middagar, sällskapsspel och lekar, godis, promenader, bus och skratt. Vi hann också inviga vår nya grillplats som förärats med ordentliga sittbänkar.
Lite kylslaget Valborgsfirande...

...då är det skönt att värma sig i stugvärmen...

...eller vid för dagen torke-anpassade brasor.
 
Och här egen brasa...

 ...och mashmallows. Totalt överskattade.

För att bygga måste man ibland riva.
Vilket Freja gladeligen åtog sig med
 en karatespark. Ungefär en sån som jag
kommer att få för att jag publicerar en
bild på henne...

Gamla hyndor kan.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar