17 juni 2014

Vägskäl

Tänk att sommaren skulle ta slut när sommarlovet började! Så kändes det i alla fall, när drivis och snöstorm (typ) drog in över Sverige lagom till ungarnas första välförtjänta sovmorgon.
 
Och trots väderleken närmar sig också min semester och med den också en lite annorlunda tillvaro för från första augusti är jag min egen. Jag har en del uppdrag, både korta och långa sådana, men har också en tanke på att kunna vara mer hemma. I dag togs ännu ett steg i den riktningen då vi hade besök av en socialtjänst som lagt en förfrågan om vi kan öppna upp vårt hem för (ännu en) person. Kanske ser vår tillvaro annorlunda ut inom en ganska kort framtid.
 
I förra blogginlägget skrev jag om Elias, som tagit steget in i vuxenlivet och både tagit studenten och fått jobb. Förra veckan var det dags för Freja att lämna grundskolan och Isac att ta sluta sexan. Många vägskäl, alltså...
Stilig Isac...

...och vacker Freja.

Byta klass kan ju vara lite...halsbrytande...
Gestaltas här av Isac som passade på att gå till
väders i samband med ett evenemang i
Bastuträsk förra helgen.
 
Ännu ett litet vägskäl, eller kanske en liten omväg som lett tillbaka till ursprungspunkten är att Fella, med benäget bistånd från underbara valpköpare, fått delta i den årliga bulldog-showen i Norge. Hon är nog en "late bloomer" för kritiken av utställningsdomaren var mycket bättre än för två år sedan. Och faktiskt drog det lite i tävingsnerven för fröken Larsson. Hoppas, HOPPAS, att tillvaron ger utrymme för lite träningslust framöver.
 
Även om denna dag varit fylld till brädden av besök, återbesök på handkirurgen, trasig traktor, inköp av byggnadsmaterial etc etc, har det ändå varit en sällsynt lugn dag eftersom jag inte varit på väg någonstans, varken i jobbet eller privat. Fler såna dagar vill jag ha! Hann till och med komma på att jag inte visat utlovade bilder på köket efter vår mini-/penselrenovering under våren. Så här kommer lite smakprov.



Och lånevovven Ykksa är hos oss medan matte och husse
ordnar tillökning i familjen i form av en liten tvåbening.
Välkommen till världen, Jonathan!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar