2 mars 2014

Premiärer och avvikande beteenden

Så närmar sig slutet på en av mitt livs mest omtumlande veckor. Skönt, för även om den i vissa delar har varit mycket positiv så orkar man nog inte med att ha det så här för jämnan.
 
Torsdagen var nog den märkligaste dagen i min karriär. I mina memoarer kommer den förmodligen att tillägnas ett helt kapitel. Och med det sagt, så kan man väl säga att resten av veckan fortsatte i lite samma stil, om än i mer modesta former:
  • Jag och Fredrik gjorde förmodligen ett av vårt mest onödiga och omotiverade inköp när vi ramlade över en mjukglassmaskin på Jula. Den har inte bevisat sig fullt ut än, men vi börjar närma oss nåt som liknar mjukglass. Nu är det bara smaken som saknas.
 
  • I ett desperat försök att kompensera ovan nämna onödig inköp till en majestätisk summa av 150:-, kom vi på att vi skulle göra ett försök att få iväg ett par skrotbilar som stått negligerade på vår gård under ett par års tid. oönskade inte bara av oss, utan alla som vi försökt prångla på dem också. Så en tvåtusing satte vi ut ena bilen för och tänkte att vi åtminstone slapp köra den på skroten. Efter 20 minuter raderade Fredrik igen och vi utlyste en en timmes lång budgivning som slutade i att vi fick sälja skro...jag menar...fyndet...för 13 000:-! Vi fick t o m ett bud på 20 papp men då hade vi redan fått handpenning från den andra köparen.
  • Fredrik tillbringade en helg med oss i stugan. Bara det är nästan också värt ett inlägg i memoarerna!
  • Tillsammans med Fredriks syster, hennes familj och Birks farmor och farfar, som alla tillbringade helgen med oss i stugan, gjorde vi premiär i slalombacken. Ja...eller...hälften av oss värmde bänkarna inne i skidstugan medan övriga gjorde backarna osäkra. 
  • I vanlig ordning tillbringades en av kvällarna i gympasalen i Kalvträsk. Inget ovanligt i det, men Fredriks försök att rocka rockring och hans halsbrytande trampolinhopp var - som han själv skulle uttrycka det - "top of the line"! Aktiviteterna är dokumenterade men jag väljer nog att använda mig av dem vid ett väl avvägt tillfälle, typ om jag och han nån gång skulle hamna i en hätsk vårdnadstvist eller nåt.
  • Vi har börjat rodda i en semester/födelsedags- (sju födelsedagars- rättare sagt) resa som inkluderar tjugo (!) personer som under någon del av en tvåveckorsperiod förhoppningsvis ska kunna vistas på samma ställe i samma land.
  • Jag har haft en helt ledig helg utan minsta jobb. Eller OK då. Några mail blev det via telefonen. Men jag har inte öppnat datorn annat än för att leta semesterresor!
Om jag nu hade skrivit att vi sett både på Vasaloppet och Melodifestivalen så hade ju detta inlägg nått löpsedlarna direkt, men nån måtta får det vara. Föga överraskande är väl dock att jag råkade bli invald i en styrelse - jag har ju just klivit av två ordförandeskap och LOVAT mig själv att ta time out från föreningslivet men en liten suppleantpost kan kanske vara lagom för att klara av värsta abstinensen.

Snillen spekulerar! Avsaknad av blodsband till trots
är de ganska lika, Birk och hans farfar.
 
I vanlig ordning trångt runt middags-
bordet när vi är i stugan.

Nu ska jag hoppa i bingen efter en trevlig men ganska intensiv helg, ställa klockan på tidigt, tidigt i morgon bitti och jobba några timmar innan jag drar ihop grannskapets ungar och åker på badet i Norsjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar