30 augusti 2009

Tillbaka till vardagen

Tidigt i morse kom vi hem. Två och ett halvt intensiva dygn senare. Torsd kväll kl 22 bar det av ner till Göteborg och SM i weight pull tillsammans med träningskompisarna och vårt fantastiska resesällskap Kenny och Nina. Med inlånad hundsläp och hyrd bil gick det finemang att köra 110 mil enkel väg. Stannade i Linköping för att dricka en kopp kaffe och sprida lite norrländska fördomar hos Fellas uppfödare/co-owner Pelle.


Väl framme i Gbg uppsökte vi hotellet. Det stora samtalsämnet var mitt och Fredriks fina hotellrum kontra Ninas och Kennys vars luftsanerare för att få bort mögelstanken var bara snäppet mindre än deras TV!!!


SM:et var ett stort fall bakåt för mig och Ya’ax. Den senare av oss skrek hysteriskt vid dragen och den förre av oss skulle gärna ha velat göra det... En tredjeplats men med kasst resultat. Få se hur vi gör med EM... Otto och Nina skötte sig med bravur och tog hem SM-guldet.


Fella klarade sin träningstävling - fun pull - med bravur. Hon fick också fina kommentarer av hundintresserade och uppfödare.


Dagen var trots det trista resultatet trevlig. Rackarns så mycket underbara människor det finns runt om i landet!


Så bar det av hemåt och hade Nina fått köra hela hem så hade vi varit på väg än... Tror hon ska få äta ett kg citroner om dan fram till EM:et så hon får lite bättre mörkerseende.


Väl hemkomna drog vi iväg på en ordentlig promenad med hundarna som legat packeterade i hundsläpen i sammanlagt nästan två dygn. De fick dra tungt och vi gjorde ett kort avbrott uppe på berget i närheten.





Hundarna uppe på berget


Dagens fundering: Om en fluga skulle ha följt med från Skellefteå ner till Göteborg, hade den känt sig bortkommen då?

11 kommentarer:

  1. Självklart hade en fluga från Skellefteå INTE känt sig bortkommen i Göteborg, för här i Götet känner ju sig ALLA som hemma ;)Välkommen in i bloggarnas sköna värld haha! Ja jag började ju blogga 2006 och sen dess har jag varierat med att blogga hyfsat anonymt, mindre anonymt (har dock aldrig skrivit ut mitt/vänners/djurs etc namn och gör inte nu heller), jätteanonymt (fast dom som hängt med mig länge vet ju "vem" jag är).....jag har haft blogguppehåll, raderat bloggar, bytt bloggportal osv, MEN jag var, är och förblir Miss Borderline i bloggrymden :)
    Jag har hur som helst inte ångrat en dag att jag börja blogga, tvärtom! Just nu går mitt eget bloggande ganska mkt på sparlåga, jag hinner inte med riktigt (hur man nu lyckas med att inte HINNA blogga när man är sjukpensionär :O).Det var verkligen jättekul att träffas igår; både dig, mannen och er fina Ambull!! Jag säger GRATTIS till tredjeplatsen jag, men visst förstår jag att man blir lite besviken om man vet att hunden kan bättre (OCH när man har farit så långt för att tävla!), men så är det ju, ibland har vi alla en mindre bra dag. Nu är ju jag total novis på WP men jag inbillar mig iaf att banan kanske var lite svårdragen oxå med tanke på dom enorma skyfall vi hade här i fredags?! Sånt spelar väl oxå in för resultatet menar/antar jag.Jag hade verkligen en underbar dag igår och det var så kul att få träffa er och Paula från Kamphundsbloggen. Hon bor ju här i krokarna men det är ju inte var dag man får möjligheten att träffa folk man råkat på i bloggrymden som bor så långt ifrån där man själv bor så det var verkligen roligt :)Lycka till med bloggandet nu!!Kram!

    SvaraRadera
  2. Jaha, hitta den där Mathias Sundins blogg nu (för det var han du prata om igår väl?), jisses sikket SPÅN, skrämmande!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt inte läst hans blogg utan bara referat av hans "kamphundsförslag" etc. Men som jag sa, om bekymret är att kriminella har sk kamphundar, vad uppnår man då genom att kriminalisera eller stigmatisera de raserna - de anses ju bara vara än häftigare i kriminella kretsar.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är alltid trevligt att träffa wp-folk. Du skulle åka på nästa sommars sommarkamp!

    Vad gäller flugorna, är det en seriös fråga. :-) Har de någon form av revir- eller rumskänsla? Kan de - inte tänka men på nåt sätt känna - att "hoppsan, det där är minsann inte min favoritbajshög!"?

    SvaraRadera
  5. Jaha, hitta den där Mathias Sundins blogg nu (för det var han du prata om igår väl?), jisses sikket SPÅN, skrämmande!!!!

    SvaraRadera
  6. MEEEEN det ÄR seriöst, ALLA känner sig hemma i Göteborg ;)
    Jag tror faktiskt inte flugor har revirkänsla, men nu blev jag ju nyfiken så det här måste jag googla och se vad som sägs om flugor och deras liv!! :D

    SvaraRadera
  7. Ska läsa hans blogginlägg, skumma bara förut, men han kallar ju bl.a rottweiler för kamphund :O

    SvaraRadera
  8. Folk tar mig inte på allvar när jag har mina funderingar - tur att du verkar göra det! :-) Återkommer med fler HELT SERIÖSA frågeställningar...

    SvaraRadera
  9. Ser fram emot fler kluriga frågor :)
    Har aldrig tänkt på det med flugor (eller andra insekter heller, förutom kanske bin och getingar tex som ju har bon), har dock inte hunnit kolla ännu.

    SvaraRadera
  10. Kul ni har börjat blogga! Här kommer jag läsa ofta, har oxå en hund som skriker och skäller vid drag med vagnen... Kommer ni till em tror du? Isåfall ses vi, ska dit och titta :)Ha det kanon, mvh Nicole & hundar

    SvaraRadera
  11. ar inte bestämt hur jag ska göra med EM än; lång resa och dåliga erfarenheter från SM spelar in... Ska försöka ändra taktig och köra slut på vovven nu, så jag lär nog inte bestämma mig förrän i sista stund. Men känner jag mig själv rätt lär det väl bli Jönköping - om inte annat för allt trevligt folk man träffar på tävlingarna. Dig också, kanske! :-)

    SvaraRadera